måndag 21 februari 2011

bra saker:
Kriminalteknik är bäst. Idag sa läraren: Ta oömma kläder nästa vecka, vi ska schlabba med blod.

Jaha kul att jag tänkte göra en lista med bra saker så jag skulle bli lite peppad och glad. Kom bara på dåliga. Gör en sån lista istället för att låtsas.


dåliga saker:
- Idag kom jag försent till min sånglektion. Som vanligt. Skyllde på "måndagsförbannelsen", läraren var inte så road. "Du kan ju komma några minuter innan nästa vecka så vi hinner göra något på lektionen" Varför är jag sån jävla tidsoptimist.

- På fredag har jag prov i samhällskunskap och det är typ det tråkigaste jag vet och vi har världens mest oinspirerande lärare. Förbereder mig på ett prov i stil med: "skriv allt du kan om vad-det-nu-är-vi-har-prov-i, citera gärna hela läroboken om du vill ha en chans för mvg"

- Jag blir aldrig klar med mitt rum för jag är för lat och har inga idéer. Det kommer vara fult för evigt.

- Jag hinner fortfarande inte med allt i skolan och allt jag vill göra, trots att jag har tagit en paus med handbollen för att hinna.

- Min dator är kaputt och dör jämt (hann dö en gång under tiden detta inlägg skrevs faktiskt)

Varför är jag sämst och varför suger allt? Jag tror det är vädrets fel.


















En ganska omotiverad bild på mig och Nora som inte har något med
någonting att göra. Bara för att det blir trevligare med en bild, speciellt när inlägget är ganska långt och bara tråkigt.











Förövrigt var det  den enda bild jag hittade där jag inte ser ut såhär. Nu har jag avvikit alldeles för mycket från ämnet och inte skrivit något som jag egentligen tänkte skriva från början. Adjö.

2 kommentarer:

namnet sa...

åh tack!

Rebecca sa...

Hahaha. Jag känner igen det där. Man tänker skriva ett "bra saker just nu"-inlägg och det enda som kommer upp i hjärnan är typ "jag har tre prov imorgon" "jag har tappat bort min telefon."