tisdag 22 februari 2011

Eftersom både jag och Åsa  skrev ungefär exakt likadana klago-inlägg igår så tyckte vi att vi borde göra något åt saken. Det resulterade i att idag har varit den bästa dagen på väldigt länge. Först gick vi och köpte grejer till studentfesten på lördag, tema 90-tal. På vägen hem bestämde vi oss för att gå och söka jobb. Bara sådär. Sedan gick vi hem till Åsa och pluggade till det omöjliga samhällskunskaps-provet (som förövrigt handlar om samhällets ekonomi. Tydligen...) och vi fattade faktiskt det mesta!

Konstigt nog känns allt tusen gånger bättre. 

Trots att jag har tre prov torsdag-fredag. 
Trots att graderna på termometern utomhus börjar närma sig den absoluta nollpunkten och att vintern aldrig verkar ta slut.
Trots att jag har hur mycket som helst kvar i skolan som känns helt omöjligt att hinna klart med.

För på fredag har jag tre punkter att pricka av på min djävulslista med skolarbeten. För en gång skull känner jag mig faktiskt ganska motiverad, ska åtminstone vara halvduktig i skolan tills solen kommer fram och ger motivation igen (Ja, allt är faktiskt vinterns fel). Snart kanske jag och Åsa jobbar flitigt och tjänar jevuskt mycket pengar.

Längesen jag kände mig såhär duktig.







































En del av min nya utklädnad, resultatet kommer efter studentfesten eftersom det är en tävling och blodigt allvar.

Inga kommentarer: